..........SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG SAYA..........

Berkonvoi ke Teluk Cempedak (TC) Pahang DM

by Mohamad Azuan Bin Abdul Ghani on Nov.22, 2009, under

Pada tanggal 23hb Oktober 2009 aku bersama rakan-rakan EX5 memulakan perjalanan ke TC. Wajah gembira kelihatan terpancar di wajah kami semua, apa tidaknya kerana plan ini sudah lama kami buat, cuma hari ini rezeki menyebelahi kami.

Alhamdullilah cuaca baik menampakkan keizinan yang Maha Esa terhadap program kami ini. Dimulakan dengan membaca doa oleh seorang rakan konvoi kami sebelum memulakan perjalanan.

Apabila semua peralatan dan keselamatan sudah di periksa, kami memulakan langkah kaki kanan kami menuju ke TC yang terletak di kuantan pahang.

Memang indah pemandangan di setiap sudut kiri dan kanan jalan, memang terlalu agung ciptaan yang Maha Esa, terdetik di hati kami memikirkan betapa kerdilnya kami di muka bumi ALLAH S.W.T ini. Namun begitu masih banyak tangan-tangan manusia yang tidak sedar siapa diri mereka dan untuk apa mereka dijadikan. Namun begitu tangan-tangan ini lah yang merosakkan bumi ciptaan yang Maha Esa ini.

Kami meneruskan lagi langkah menuju tujuan atau destinasi konvoi kami. Alhamdulillah dalam 3jam 45minit akhirnya sampai jua kami di tempat yang ditujui, tidak banyak halangan atau masalah yang kami perlu harungi semasa dalam perjalanan kami ke TC ini. Alhamdulillah kami memanjatkan rasa syukur kami kepada ALLAH S.W.T di atas memudahkan urusan kami di dalam sepanjang perjalanan kami berkonvoi.

Gambar-gambar Teluk Cempak kami rakamkan untuk menjadi ingatan dan kenanagan di dalam hidup kami. Cantik dan indah yang dapat kami gambarkan apabila melangkah ke TC Kuantan ini. Memang tidak rugi menghabiskan masa dalam lingkunagn 3jam lebih di dalam perjalanan. Semuanya rasa berbaloi. ^_^

0 comments more...

0 comments

Post a Comment