..........SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG SAYA..........

Konvoi Balik Raya

by Mohamad Azuan Bin Abdul Ghani on Nov.22, 2009, under

Al kisah diceritakan pada tahun lepas 2009. "Hari Raya Aidilfitri", perayaan yang dinanti-nantikan bagi kaum islam, dimana hari yang penuh bermakna bagi kaum islam setelah berjuang selama 30hari berpuasa menahan lapar dan dahaga, menjaga adab dan tatasusila, mengerjakan perintah ALLAH dan meninggalkan larangannya. Tapi terdetik hati kecil ini, kenapa waktu bulan ramadhan sahaja yang mereka jaga, kenapa tidak hari-hari atau bulan-bulan lain!! Apatah lagi kepada manusia-manusia yang alpa, yang tidak mengerjakan puasa, fikir-fikir lah sendiri.

Ok kita tinggalkan peringatan untuk diri kita sebentar, kita teruskan kepada konvoi Hari Raya kita. "Hari Raya", bila ungkapan ini terlintas di fikiran kita, yang pasti kita ingat adalah kampung halaman. Memang menyeronokkan bila teringatkan kampung halaman, dengan suasana yang bebas dari hiruk pikuk bandar, menenangkan jiwa, mententeramkan fikiran, memang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Pada sesiapa yang balik kampung sahaja yang tahu perasaan itu. (*kecuali bagi kampung meraka yang juga terletak di bandar, itu saya tidak tahu bagaimana perasaan mereka, kalau nak tahu tanya mereka sendiri ^_^)


Konvoi Balik Raya kali ini tidak ramai, kerana destinasi ini hanya menuju ke Pahang dan ke Kelantan sahaja. Hanya 4 buah moto dan 4 orang ahli sahaja yang mengikuti Konvoi Balik Kampung. Tidak banyak yang boleh saya ceritakan, sebab dah biasa balik kampung kan hehehe, cuma kali ini perasaan je yang berbeza. Dalam perjalanan balik kampung, sempat jugak la kami mengambil gambil untuk di buat kenangan ^_^

0 comments more...

0 comments

Post a Comment